חדשות המחוז

בואו עשו לנו לייק בפייסבוק
ותיהיו מעודכנים

פורום מורשת בסימן "דו קיום בעבר ובהווה ומה שבניהם"

7 פברואר

בתאריך 19/1 ביקרו חברי מורשת בסיור שעמד בסימן "דו קיום בעבר ובהווה ומה שבניהם" סיור מיוחד להכרת שכנינו והאפשרות לחיים משותפים, בהנחיית מורה הדרך יובל תלמי.

המפגש החל בפריסה לארוחת בוקר, סביב שולחנות בחיק הטבע, בניצוחו של יהודה עטיה והמתנדבים על הכיבוד(בורקסים ועוגיות) ושתיה חמה.
הסיור עצמו התחיל במפגש עם גב' ריטה האחראית על ההדרכה ביישוב המעורב נווה שלום שהוקם בשנת 1966. הוקסמנו מדרך הנחייתה, סבלנותה, פתיחותה והסבריה על המוטו של היישוב והעקרונות המנחים את הפעילות והחיים ביישוב מעורב יהודי ערבי(נוצרי ומוסלמי) , המקפיד על כיבוד האחר והשונה במארה ליצור בסיס משותף לדיאלוג ומחיה בין העמים. המאחד ביניהם הוא הרצון לשיתוף ודו קיום ללא תלות בדת. כהוכחה לכך ולאחר התלבטויות הקימו מבנה עגול פתוח (ללא דלתות וחלונות) המכונה מבנה הדממה והמשמש מקום התייחדות דתית ותפילה לכל. נחשפנו ללבטים והתנסויות בתחום החינוך. ביישוב קיימים מספר מוסדות לימוד וחשיפה כשהמוביל ביניהם הינו בית הספר הדו לשוני הראשון שהוקם בארץ. היישוב ממוקם במיקום אסטרטגי עם נוף מקסים.

משם עברנו לסיור בחיק הטבע בפארק קנדה. המסלול היה קל לאורך אמת המים העליונה ומזג האוויר האיר לנו פנים והיה אידיאלי לשהייה בחיק הטבע. נחשפנו בהסבריו של יובל להיסטוריה וארכיולוגיה של המקום וראינו את תחילת פריחת הרקפות. לצערנו הנרקיסים כבר נבלו ופספסנו אותן.

פריסה נוספת בהנחיית יהודה ועוזריו המתנדבים חיכתה לנו בתום הסיור בפארק ונוסף לשתיה החמה התכבדנו בצלחות של ירקות חתוכים.

סיימנו את הסיור במפגש מרגש עם ראש מועצת אבו גוש מר עיסא ג'בר שלמרות העומס בתפקידו ובמיוחד באותו היום, יום פתיחת המנהרות בדרך לירושלים, החליט שהוא ולא מישהו מטעמו ילווה וידריך אותנו בסיור. אף ציין כי לכבוד הוא לו לארח אותנו, להתלוות ולהדריך. קיבלנו ממנו הסבר וסיור בכנסיית לוחות הברית והמסגד הגדול. ראש המועצה התמקד בהיסטוריה של היישוב והאזור והיחסים הטובים ושיתוף הפעולה עם היישובים באזור מתוך אמונתו כי ניתן לחיות באחווה ושיתוף חרף שיוך דתי שונה.

סיימנו את היום במאפיה באבו גוש בו החברים נהנו ממטעמיה. חזרנו מלאי סיפוק והנאה הן מהארגון והן מהתכנים. ללא ספק חווינו חוויות ערכיות ושונות מהטיולים האחרים ואני תקווה ששאר החברים שהשתתפו הסיקו כי ניתן לגשר על פערים ולהאמין בדו קיום.

ברצוני להודות לארגון ובראשו לאורן אקרמן יו"ר המחוז, אפרידט ועדת מורשת המאפשרים לסיורי מורשת להתקיים וברמה גבוהה מאד. כמו כן משבחת את הדרכתו המיומנת והיסודית של יובל תלמי המדריך והאכפתיות שלו לחברים. תודה אחרונה ליהודה עטיה הדואג לנו לשתיה חמה כקרה במהלך הפריסות ובמהלך הנסיעה באוטובוס והדואג ומוודא שכולם מקבלים ומתכבדים בתקרובות.

הלוואי וירבו טיולים כאלה כי ההנאה מהן היא הנאה צרופה".
מירי טינסקי, ערד

פגישה בזום

פרטי התקשרות ודרכי הגעה

בית הלוחם באר-שבע: רחוב שדרות בנ"צ כרמל 9 באר-שבע קומה 1-
08-6230111
08-6233554